Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 21:27   #19
Tindre
Juniormedlem

Tindre sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Tindre er på en erverdig vei

Sv: Hvordan tilfredstille hjernen når man kutter sukkeret?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

En planlagt avvenning, eventuell legesjekk om du har mangler på vitaminer og mineraler, finne erstatninger som kan avhjelpe i første omgang kan være et utgangspunkt.
Jeg lurer på om du kanskje ville fått god hjelp hos feks Hexeberg i Sandvika/Oslo? Ring de og hør om dette er noe de kan hjelpe deg med

Når det gjelder hjernens "sukkersug" har jeg faktisk lest at for noen kan det ta et år før hjernen slutter og prøve å "lure" deg til å innta søtt i stressede situasjoner (dette i forbindelse med overgang til lavkarbokosthold). Du har rett i at det er en stor utfordring, men du er såpass bevisst på hva problemet er - og ønsker og gjøre noe med det - at jeg er sikker på at du finner en løsning. Jeg ihvertfall på deg!

Takk for svar fra dere betyr mye for meg, smaskeklemmer

Dette med at det kan ta opp til ett år osv...det høres faktisk reelt ut. Jeg har nok ikke holdt ut lenge nok tidligere mht total omvenning av kostholdet før følelsene mine har vippet meg av pinnen, men jeg bare VET at jeg må være veldig low på ett eller annet stoff som utløser denne sinnsyke reaksjonen på sukkeret.
Har tenkt på hun Hexeberg, der får man antakelig oppfølging tilpasset en selv. Koster vel litt.....

Dette med at hjerne lurer ên...det må være noe helt reelt i det.

Tindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat