Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 11:53   #230
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvordan de skal få cola light til å bli god med stevia lurer jeg på.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du får spørre en japaner.

Kan bare spørre meg, trenger ikke en japaner
Første gangen jeg drakk Cola Zero i Japan reagerte jeg litt på smaken, men har jo opplevd før at brus av samme merke smaker ulikt fra land til land. Etter noen dager datt krona ned og jeg kom på at de bruker mye Stevia i Japan. Spurte en på hotellet og det stemte at Cola light/zero var søtet med stevia. Jeg synes det var nydelig og håper vi snart får det her til lands. En annen fordel var at jeg ikke fikk den ekstreme sultfølelsen som jeg får når jeg drikker "vanlig" cola light.

Cola har utvilket sin egne metode (patentert) og utvinne søtstoffet fra stevia på, Truvia (PureVia er Pepsi sin) og det er vissnok av vedlig god kvalitet med lite ettersmak, Colaen er ihvertfall god synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Stevia har ca 40% av søtningsmarkedet (ALL søtning, inkludert sukker) i Japan! Nå er kunstige søtninger som aspartam og slikt på vei opp fordi det er jo det vesten bruker så det er jo det beste. Men de bruker fortsatt veldig mye stevia i Japan, og har gjort det i over 20 år. Til og med Coca-Cola søter lettbrusen med stevia i Japan.

Stevia har vært i kommersielt bruk i japan siden 70-tallet og har en stor del av markedet ennå, heldigvis. Desverre adopterer de fler og flere av de vestlige levesetteen og dermed også sykdommer/overvekt mm. Mener foressten å ha lest at Cola ble "tvunget" til å søte light produktene sine med stevia i Japan eller så fikk de ikke lov å selge disse og Cola ville jo for alt i verden ikke miste det enorme markedet som Japan er. De har, såvidt jeg vet solgt cola med stevia veldig lenge der borte, finner ikke linken jeg hadde på det akkurat nå. Gleder meg til vi får det

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat