Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 10:50   #272
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Etter fødselen vil jeg gjerne ha sånn mirakuløs kjendiskropp 7 uker etterfødsel, gjerne med superflat mage og nydelig fasong.

Siden jeg ikke er dum vet jeg at dette er ett utopi da, menneh, jeg vil veldig gjerne raskt ned i vekt/ evt. opp i toppform. Foreløpig ser det ut til at jeg ikke kommer til å produsere melk i nevnelig grad (jada jada, men jordmor har sagt atpuppene mine er ute av funksjon) så tviler på at amming kommer til å være ett særskilt stort aspekt.

Hvorfor jeg vil raskt i form? Fordi jeg føler meg råtten. Jeg er på galeien på kostholdsfronten og pga både svangerskapsproblemer og muskulære problemer så kan jeg heller ikke trene særskilt mye. Dettegjør meg sur. Irritabel. Oppblåst. Jeg føler meg 350 kg tung. Jeg er rastløs og mye grinete. Og nei, ikke spesielt mye av det skyldes mageværingen, for jeg har merket at sånn har jeg blittellers også når jeg har spist galt og trent lite.

Bør ned værtfall 10 pre-babyvekt, og kanskje 15 post babyvekt. Jeg kommer til å trene myeog hardt (ja, jeg blir å gjøre det, har babypass flere ganger om dagen) fordi jeg fortjener det. Hva bør jeg spise?

Menh, hvorfor har jordmor sagt at brystene dine er ute av funskjson? Har du redusert eller forstørret brystene dine eller noe?
Det er fryktelig vanskelig å vite hvordan ting blir etter fødeselen. Noen kommer seg raskt i form, andre bruker lengre tid. Men man må lytte til kroppen, og barnet. Men det er jo greit å ha en plan!
I begynnelsen klarte jeg overhode ikke å ha fokus på kosthold, jeg maktet det bare ikke, men etter noen måneder gikk det bra, og jeg kom meg ut på tur med den lille og kom i god form relativt raskt til en så gammel skrott å være Dette er min nr tre, de to andre fikk jeg for mange år siden, men det var nå, med lavkarbo, at jeg etter 3 mnd hadde nådd vekten jeg hadde før jeg ble gravid, og etter ett år eller noe veide mindre enn før jeg ble gravid. Jeg har ikke fått til å trene så mye, men passer på å være aktiv, gå på tur, sykkel osv. Dessuten bar jeg den lille mye i forskjellige bæretøy, MeiTai og sånt, og det blir jo trening det, å bære med seg 10 kg på magen eller ryggen når man går på tur. Jeg tenkte på dette som en del av treningen, og i sommer bar jeg henne på ryggen uten problemer i flere timer, og da veide hun 14 kg!

Men det er foøvrig veldig mye sant i det Carisma skriver! Her sov hun ikke natta gjennom føpr hun var 1.5 år, og da skal det godt gjøres å få trent ved siden av jobb og familie.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat