Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 06:11   #9
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: På fest med skinnvest

Du detter ikke ut av ketose (ser du følger ketolyse-tankegangen), så det er ikke så ille som å sprekke på boller eller liknende. Kroppen blir ikke satt tilbake mtp forbrenningsmønster.

Ulempene er (som for alle andre, lavkarboere som ikke-lavkarboere) at det er mye kalorier i alkokol, det er vel 7 kcal per gram ren alkohol om jeg husker rett fra naturfagstimen. Jeg har heller ikke merket at det er lettere å bli full i ketose som andre sier, men det er mulig at jeg har høyere toleranse enn andre. Så, om man regner litt, en 10% vinflaske inneholder 75 gram ren alkohol og det er 525 kcal som kroppen må forbrenne før den fortsetter på andre ressurser.

Jeg har vært ute i dag, og holdt meg til rødvin, det er lite karber i både rødvin og tørr hvitvin, og sprit, i tillegg er det en del bra lite-alternativer om man liker øl.

Kroppen forbrenner alkohol før alt annet, så om du dytter på f.eks. en 1000 kcal kebab i påvirket tilstand, så "forsvinner" den nok ikke før godt utpå dagen derpå.

Du setter i det minste ikke kroppen i noen spare/hvile-modus, jeg personlig tenker som så, at man får heller kose seg med vin iblant, enn å legge på seg jevnt og trutt av karbohydrater! Jeg er heller ikke egentlig på en slankekur da, men prøver å holde meg fast i fisken.

Bare ikke forvent å brenne så veldig mye fett 1-2 dager etter en tur på byen. I tillegg kan man gå veldig opp eller ned pga vann. (Har selv sett forskjeller på flere kilo her, men hvem bryr seg egentlig om vannvekt) Om du driver med ketolyse eller Atkins, så kommer du ikke å legge på deg fett, med mindre du har et usunt inntak av alkohol.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat