|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Noen som vet hvor jeg finner konkret info om hva jeg får lov til å ta med meg hjem fra England av vitaminer/kosttilskudd? Jeg googler trøstesløst, finner liksom ikke noen konkrete lister - det blir jo ikke det samme som når man bestiller med post fra USA, gjør det vel?
Regner med at feks 5-HTP ikke er lov, men om jeg kunne fått med meg noen voksne vitamin/mineraltilskudd hadde det vært veeldig kjekt...
Jeg har tatt med 5-HTP, men nå ble jeg jo heller ikke stoppet så jeg vet jo ikke om det er lov eller ei. Tror det finnes en regel om at det som er lovlig solgt over disk i EU også er lovlig å ta inn til Norge, til personlig bruk. Det er derfor man kan bestille vitaminer/mineraler fra europeiske nettbutikker med høyere dosering enn det man får her hjemme og ikke fra f.eks Iherb. Mulig at det finnes kvantumbegrensinger og verdibegrensniger som kan avgjøre hvor mye du kan ta inn. Jeg bestiller bla.a nesten alle kosttilskudd fra BigVits.co.uk for da kan jeg få atskillig sterkere doser enn det jeg kan få her i Norge eller får lovlig fra Iherb. Har også planer om å fylle kofferten med diverse tilskudd når jeg forlater Skottland om et par uker og det kunne vært greit om noen kan bekrefte/avkrefte at det jeg sier er riktig.
|