Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-11, 19:44   #179
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Kjøleskapet er i hus, og som vanlig så hastet det ikke like mye som vi først trodde. Jeg vil ha en sånn metallskål man setter kjøleskapet i før jeg installerer det. Det vil sannsynligvis ikke lekke, men HVIS det gjør det så er det godt å ha den ekstra sikkerheten. Jeg har tross alt tregulv på kjøkkenet og jeg har en kjeller under også. Da jeg tegnet kjøkken hos IKEA for nesten ett år siden, så hadde de en slik en der. Men nå finner jeg ikke på nettsidene deres... Noen som vet om de fortsatt har det eller hvor jeg finner det?

På mandag hadde jeg en pipespesialist på befaring. Han skal installere peisovn i stua, tette igjen fire hull i pipa (det er en luke på kjøkkenet, en ovn i stua som er tatt bort, en ovn i spisestua som er tatt bort og så er den en luke i gangen i andre etasje), dekke pipa i stua med murstein og brannveggene i stua (på hver av sidene til pipa) skal dekkes med limtegl (flate murstein slik at det ikke bygger så mye ut). Det var ganske dyrt, så de andre stedene med pipe og brannmur bare maler jeg. Det ville koste 28.000 inkl moms men eks murstein, limtegl og fliselim. 25.000 bare for å legge murstein i stua...

I dag hadde jeg enda en flislegger på befaring. Jeg har hatt en tidligere, men det skader ikke å høre med en til. Snekkeren min var veldig fornøyd med han her. Det var litt kleint da han kom da. Det gikk plutselig opp for meg at han er broren til en jeg rotet en del med for noen år siden. Jeg har aldri sett han før, men jeg kjente igjen navnet.

De siste dagene har vi brukt til å fuge spikerhull på listene og så driver vi og maler de seks vinduene som ikke er byttet. De var nemlig fra 80-tallet og holder i minst 20 år til i følge snekkeren. Når akrylfugemassen har tørket, så gnikker jeg av sølet. Det har resultert i vannblemme på den ene fingeren...

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat