Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-11, 09:16   #11
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Noe av karbohydratene i jordskokk er inulin, som fungerer litt annerledes - Lena Beatrice har skrevet forklarende om det her. Enkelte av oss reagerer på inulin på samme måte som på sukkeralkoholer - jeg tåler ikke jordskokk (eller yaconsirup, som inneholder noe av det samme) - det sier magen veldig tydelig i fra om.

Det er fruktooligosakkaridene som de snille bakteriene i tarmen din gleder seg over gjennom å yngle og produsere gass i samme slengen det ...

Du har antakelig lite av disse bakteriene fra før, og da må man jobbe sakte og jevnt for å få fore opp bestanden. (Om man ønsker det da.)

Jeg har det siste halvåret jobbet meg opp fra 1/4 liten ts fos 2ggr daglig til 3ts fordelt utover mange kopper te. Nå tåler jeg store porsjoner jordskokksuppe uten en eneste fis.

Prebiotikaen FOS får man kjøpt i 250g-pakker på enkelte Boots-apotek. Eller den finnes naturlig i blant annet jordskokk.

Og mine bakterier vet godt forskjell på inulin og maltiol, altså.