Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 23:37   #48
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du lest denne? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Takk skal du ha

Skal tenke på denne: "Og en siste ting, ikke tell kalorier. Det er ikke hvor mye du spiser som bestemmer hvor mye du går ned i vekt eller om du klarer å holde vekten nede, men hva du spiser."

Hva jeg spiser ja: Jeg så si bare rene produkt som kjøtt, fisk, fløte, rømme, bacon, creme fresh, egg, smør, rapsolje, grønnsaker som blomkål, brokkoli, løk, sopp, salat, tomat, agurk og avokado. Har spist litt lavkarbobrød, bær og nøtter. Alt dette er vel rett mat iforhold til ketosedietten. Jeg har fett 78%, protein 18% og karbo 5%, ligger rundt 15g kh. Dette er jo også rett, selv om fettet burdet vært mindre og proteinen litt høyere, men vaskelig å få det til akkurat. La oss si at jeg øker kcal pr dag, da vil jo prosentene øke likt sånn ca. Så hvordan vet jeg når jeg spiser riktig mengde? Jo, når jeg er mett. Men av og til så vet jeg ikke om jeg er sulten eller bare har sult-følelse, om du skjønner. Det er mitt problem. Men la oss si at jeg er mye sulten, og spiser 2500 kcal pr dag. Da vil jeg i følge diett.no ikke gå ned noe. Men jeg vet nå at diett.no ikke er lavkarbo-basert, så jeg får vel prøve å spise til jeg er alltid mett da, selv om det er sent på kvelden.

En annen ting; Jeg drikker mye cola zero. Jeg tror at det kan gi meg en falsk sult-følelse.

Det jeg har problemer med å forstå, er at jeg skjønner ikke om det er det samme om jeg spiser 1500kcal pr dag, og blir evt. mett av det, eller litt sulten, eller om jeg spier 2500kcal pr dag, og blir mett av det. Kroppen forbrenner vel bare så-så mye hver dag uansett? (om man ikke endrer aktivitet...)

Er litt sliten i hodet nå, så beklager om dette blir bare surr...