|
Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.
DET var interessant! For jeg fikk senebetennelse på "normalt" kosthold i den første graviditeten, og legen sa det skyldtes ekstra belastning pga vektoppgang. Men i den andre graviditeten, da jeg spiste lavkarbo, fikk jeg ikke noe betennelse i det hele tatt!
Jeg gikk opp omtrent 11 kg i begge graviditetene, så der var det ingen forskjell.
Jeg kan også fortelle om noe lignende.
I flere år før lavkarbo hadde jeg en eller annen betennelse i anklene. Jeg fikk det før jeg ble særlig stor. Jeg var vel ca 80 kg da det begynte, og det er ca normalvektig for meg med stor beinbygning og forholdsvis mye muskler. Jeg måtte varme opp veldig grundig. Hvis jeg gikk fra hvile til rask gange, så brant det i anklene for hvert steg jeg tok. Det som hjalp var å stoppe opp og tøye anklene. Type ekstremt hjulbeint og legge vekta på ankelen, hvis dere skjønner hva jeg mener. Altså nesten å stå på ankelen min. Dette hadde jeg helt til *trommevirvel* LAVKARBO! Jeg har spist lavkarbo i to år og har hatt null episoder med denne ankelbetennelsen på de to årene. Noen som vet hva det var forresten?
Og da jeg nesten var på mitt største fikk jeg litt problemer med knærne etter en sommer der jeg syklet 4 km til og fra jobb hver dag. Usle 4 km hver vei... Det begynte å knase i knærne. Det hørtes rett og slett ut som at jeg hadde grus i knærne. Det gjorde ikke vondt, men det hørtes ille ut. For hvert tråkk knaste det. Og for hvert trappetrinn knaste det. Jeg gikk til legen, men ble sendt hjem med beskjed om å slanke meg. Jeg følte meg dum og godtok forklaringen hans. Jeg sluttet å sykle da fordi selv om det ikke gjorde vondt så hørte jeg at det ikke kunne være bra for knærne. Knasingen er nesten borte på lavkarbo. Det har jeg ikke tenkt over før nå faktisk!