Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 22:45   #11003
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Takk for svar, Kitt!

Er det da noe antibiotika som jeg kan ta som kan hjelpe mot noen av dem, eller er det bare å la det gå sin gang? Har vel gått en tre uker siden det begynte nå, så er vel kanskje på grensa for kikhoste, om det er dét det er...?

Og den halsbrann-greia jeg har: er det noe jeg kan ta for å hjelpe mot det? Er ganske vondt, og ikke minst ukomfortabelt...

Er ikke det at jeg ikke skal nevne dette for legen i morgen, altså, men det kan hjelpe å ha noe å foreslå... er ikke alltid de er like oppfinnsomme.

Mot halsbrann kan du spise mandler, drikke fløte eller kjøpe Pepciduo, Link, eller noe sånt på apoteket!

Når det gjelder medisiner mot kikhoste vet nok legen best. Det er 11 år siden vi hadde denne ekle lungebetennelsen, så jeg husker ikke hva vi fikk, men det er en spesiell type medisin som virker mot akkurat den sykdommen. Legen vår(astma- og allerig- spesialist) tok prøver etc, menvar så sikker i sin sak at vi fikk resept md det samme. Var merkbart bedre etter 2 dager!
Si du ikke er ordentlig bra og be evnt om å få tatt røntgen av lungene etter hvert. Gubben har lett for å få det som kalles stumme lungebetennelser og de syns bare på røntgen!

Masse god bedring!