|
Sv: Spise lavkarbo ute
Som nevnt finnes det butikker med varmdisk både på løkka og bislett. Handler lunsjen min der selv rett som det er, typisk blir da kyllinglår, stekt laks, kotelett eller ribbe om jeg er heldig. Ellers går det an å kjøpe avocado og stjele med seg en skje å spise med. Ellers pleier jeg noen ganger å ha en atkinsbar i veska i nødstilfeller (bestiller fra iherb, koster mellom 10-14 per stk med frakt om man bestiller mange). Disse er jo barer for oss lavkarbofolk. Jeg pleier å lage noen hjemmelagde knekkebrød eller lavkarbobrød (mener jeg har sett glutenfrie varianter som lages på johannesbrødkjernemel og fiberhusk). Det tar jo litt tid å lage disse, men er veldig lett å bare slenge med seg på morgenen.
Om du skal ut å spise på restaurant, vil jeg anbefale deg å prøve tapas. Der kan man jo velge litt av hvert, både rent kjøtt og grønnsaker. Det meste av det er dynket i olje også, så det metter godt 
Lunsjing på lavkarbo kreves litt planlegging har jeg funnet ut, for det blir fryktelig dyrt å maule pålegg eller kjøpe salater. Håper du finner ut av det!
|