|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Har hatt en skikkelig fæl hoste i rundt to uker nå, og har vært hos to forskjellige leger tre ganger til sammen. Hosten har vært sånn inni-marg-og-bein-aktig: hosta opp masse slim, og var også veldig "pipete": dvs at det kom en slags hes lyd når jeg pustet veldig dypt ut + inn.
- Første uka hos engelsk lege fikk jeg resept på amoxycillin - 3x500 mg daglig i 7 dager - samt to inhalatorer (ventolin) som jeg kunne bruke hvis jeg følte meg veldig stram i brystet (hun trodde det kunne være astmatisk). Etter uka hadde gått var jeg fortsatt syk: jeg følte meg bedre - mindre hosting, mindre slim - men legen hadde spesifikt sagt at det var viktig at jeg kom til ny time om jeg ikke var "helt frisk". [Hun hadde også sagt at det var usikkert om det var en bakteriell infeksjon, og at det derfor var best å ta antibiotika bare i tilfelle, sånn at det ikke ble verre.]
- Andre uka fikk jeg resept på doxycycline (2x100 mg daglig i 7 dager) i og med at legen trodde det kunne være at amoxycillin rett og slett ikke tok knekken på den bakterielle infeksjonen jeg muligens hadde. De 7 dagene har nå gått, og jeg er fortsatt ikke 100% frisk. Utover dagen så kommer hosten seg i gang (dog myyye sjeldnere enn til å begynne med).
- Det rare er at jeg også har fått en slags halsbrann, som begynte i går kveld - eller, i natt bør jeg vel heller si - rundt 3-tida. Jeg var fortsatt våken og satt og la puslespill, og jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men det begynte et par timer etter at jeg hadde spist en av mammas nybakte boller. Jeg trodde det kom til å forsvinne over natta, men i dag når jeg våknet var den følelsen fortsatt der. Den er skikkelig ukomfortabel - trykker liksom på brystet - og det gjør vondt når maten, etter at jeg har svelget den, går fra "øverst i brystet" ned til magen - om det gir mening?
Jeg skal til legen igjen i morgen, men det som skjedde sist var at lungene mine var helt "rene" - dvs, ingen rare lyder - og legen sa at alt var i orden. Er det ikke typisk! 
Noen som har noen anelse om hva dette kan være, og hva jeg kan gjøre for å bli frisk? Er jo vanligvis den type person som får en forkjølelse i ny og ne, men aldri blir skikkelig syk, så nå er jeg lei! 
Sist redigert av Julie : 27-10-11 kl 20:48.
|