Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-11, 19:05   #9
annannanna
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2011
annannanna er på en erverdig vei

Sv: Spise lavkarbo ute

Hmm, jeg begynner å se... Nummer 1 er selvsagt at man kan ha med seg niste. Det finnes mange gode grunner til at man plutselig står der uten niste, så det er det jeg snakker om.

Når det kommer til å spise ute er man med cøliaki begrenset til kun thai og vietnamesisk, og i tillegg de dyre spisestedene som enten har en tilpasselig dagens eller en al a carte som inneholder ting jeg kan plukke ut. Indisk og kinesiks kan jeg ikke spise, bare glem italiensk.

Tapas har en del, om jeg føler meg krøsus en dag skal jeg huske å søke opp en tapasbar, de er det blitt en del av.

Det skal mye til for at jeg skulle finne på å betale 100kr for et måltid, og over 140 er helt uhørt. Jeg ser nok etter mat å ta med seg i hånda. Alle rundt meg plukker med seg noe fra et fastfoodsted eller en kiosk. Jeg ser etter samme type lettvinthet og prisnivå, skjønner jeg. Jeg innser at ingen av butikkene dere nevner (Spar, Meny, Ultra, Mega) finnes på Grynerløkka, Høyskoleområdet eller i sentrumsområdene mellom de to. (alt mellom her og der er rema 1000, kiwi, bunnpris, ica, rimi og de lokale innvandrerbutikkene) Men jeg skal finne ut hvem som har varmdisk og se om de har noe melke og glutenfritt som ikke er den der forannevnte horrible kyllingen.

Det er vel ment å foreslå å ha med seg nøtter, men for meg personlig har 10 år med nøtteknasaking (pga cøliaki) ført til at om jeg er sulten blir jeg kvalm av tanken på å prøve å mette seg med nøtter.

Og på svar om hva jeg pleide å spise på cafè... jeg har aldri spist noe på cafè. Livet som melkeallergisk cøliakier betyr at det finnes ingen verdens ting å spise der ute. Jeg har ingen problemer med å droppe carbene, jeg bare finner ikke noen proteiner å spise. Før i tiden hadde jeg alltid med meg forskjellige veganske food bars. De har jeg spist mange av, spesielt da jeg begynte å kjøpe fra iherb.com og bare betalte 14kr stykket for dem. De er dessverre karbobomber, og de ble synlig på magen min til slutt.

Jeg begynner å se at min verden er så annerledes de fleste andres at det ikke blir lett for noen å komme med gode tips. Det var nok en grunn til at jeg syntes det var vanskelig, og det er fordi det _er_ vanskelig.

annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat