|
Sv: Nå er det smørkrise, stod det på sol.no
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Nettopp!
Eneste jeg bruker smør til er steking og over grønnsaker, og jeg steker jo stort sett all maten min. Vet ikke hvor mye smør jeg bruker, men kanskje en halvkilospakke på halvannen til to uker?
Synes det er positivt at folk blir mer bevisste på rene matvarer, for margarin er IKKE smør. Det er smørbart, men det kvalifiserer uansett ikke. Jeg vil ikke ha nesten-plast i maten min. 
Oj, får du smøret til å vare i opptil 2 uker! Oj da.. Godt det ikke er smørkrise i Trysil.. Nå på vinteren må brødspiserene her ta til takke med bremykt fordi smøret blir knallhard i brødboksen( kaldt hus gitt) og end bruker vi MINST 1 pakke smør i uka, regner ca 3pakker på 2 uker.. Men jeg gjør som deg og steker alt i smør da, til alle såklart og minstejenta får smør innnblandet i all varm mat( minst mulig sondemat og mest mulig smør og fløte ).. Smør er godt, nam!
Altså, jeg mauler ikke smør, men det går jo med til steking, på kjøtt som saus osv... Prøver å knipe inn på fløta, for jeg er ikke sikker på om melkeproduker er så bra for meg..
|