|
Sv: Rundt 800 kcal pr. dag
Linjemannen - jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen med innlegget jeg? Jeg er nok noe tungnem i dag.
Det jeg forsøker å si er at det er forskjell på hvordan "underskudd" og "store underskudd" virker i kroppen.
Kroppen vil rett og slett ikke reagere likt på de to variantene. Det viktige er å finne sin egen "sweet spot" for vekttap (og det innebærer et underskudd) - men det er rimelig godt underbygd at "store underskudd" virker mot sin hensikt gjennom å senke forbrenningen.
Det er også gjerne sånn at hvor ideelt "underskudd" ligger ikke bare avhenger av basalforbrenning men også at hvilken mat man spiser (næringssammensetningen - alle kalorier virker ikke likt i kroppen... )? Av egen erfaring kunne jeg spise mye mer PB-mat og gå ned enn jeg kunne spise GR-mat for å gå ned. Og jeg lå da på GR på kun 350 kalorier i minus ifht mitt beregnede dagsbehov for vedlikehold... Brukte da ca 3 uker pr kg. Selvsagt er det ikke sikkert det virker sånn for alle.
Sist redigert av smgj : 27-10-11 kl 13:22.
Årsak: det elendige tastaturet... ;)
|