|
Sv: Ulilke kroppstyper - ulike motetips
Jeg er forholdsvis kort - 1.62 - Jeg har veldig kvinnelige former. Timeglass.
Ser helt klart at innsvingte jakker som stopper midt på rumpa gjør at hele meg ser bedre ut enn om jeg bruker lange jakker. Jeg har en enorm jakkesamling - med og uten skulderputer, med og uten innsving - korte og lange ... i alle farger.
Alle bukser med smale bein (nedest) er bort fra skapet mitt.... og de kommer aldri inn igjen, uansett hva moten sier. De med høyt liv har samme skjebne. Nå er det bare bukser med lavt liv, - og "bootcut" eller vide bein. Det ser jeg MYE slankere ut i og ikke minst ser rumpa mye mindre ut med lavt liv bukse.
Jeg bruker fremdeles pologensre, fordi jeg fryser om vintern. Men jeg burde ikke. Jeg får kalkunhake i dem. Dobbelhaka som ikke er der ellers, dukker mirakuløst frem når jeg går med pologenser. Takk Trinny & Suzannah for at dere påpekte faktumet !
Har lært enormt av T&S. Fikk mange aha opplevelser av dem. Ut med storskjorter og klær som skjuler. Frem med kroppsnære plagg som fremhever det jeg vil fremheve, samtidig som de tar oppmerksomheten bort fra det jeg vil skjule. Kjøpte boka deres også jeg. Mange gode ideer der. En viktig ting flere burde huske på er "less is more". Jeg er glad i farger, og blander gjerne - men nå har jeg lært litt mer om hvordan, - eller hvordan IKKE.
Jeg er ingen moteslave, men jeg koser meg når det kommer klær jeg har lett etter lenge - i butikkene.
Kunne ønske Marianne kunne komm innom her jeg. Motebutikkdamen vår, som er spesialist på klær og tilbehør og sånt..... også det å skrive lister !