Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-11, 20:43   #4527
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kjære skjønne Dollsinemor, jeg synes ikke det er kjekt å høre at du sliter altså, selv om jeg nok hadde det litt på følelsen Hvis det er et klart og tydelig råd du ønsker deg: Kom deg i ketose igjen kjappest mulig vennen!!!! Og om det er aldri så tydelig og direkte så er det ment med all min kjærlighet altså, det håper jeg du vet
Det at du legger på deg vann med en gang du rører karber, det at det alltid skal så lite til før du samler vann, tom det at du sliter med å gå ned i vekt og også det at du sier du lett samler vekt rundt magen, er alt sannsynligvis tegn på at du er langt mer kh sensitiv enn de aller fleste her inne, og det betyr at du også må være strikt på khene for å være snill med kroppen din
Hvis jeg skal være enda mer konkret i rådene mine: Hvis jeg var deg ville jeg begynt å spise rent kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, smør, cocosa og olivenolje og bare pittelitt fløte/rømme for smakens skyld i litt saus, ikke som fettkilde, bruk rent fett som fettkilde. Gi det MINST 2 måneder der du er helt konsekvent med det. Og i den perioden bør du MAX veie deg en gang i uka Ikke ha for høye forhåpninger til vekta, da blir du mer skuffet enn om du er litt avslappet i forhold til den. Tenk i første omgang at du både skal gjøre det beste for kroppen din, unngå å legge på deg og også finne ett nivå som vekta kan stabilisere seg på av seg selv. Ta det heller som en bonus om vekta skulle begynne å krype litt nedover
Jeg synes det er forferdelig kiipt at du må slite så mye mer for dette enn oss andre, men jeg tror uansett det er bedre for deg å tenke på den måten. Spis riktig SAMTIDIG som du skrur vektstress og forventninger til vekt ned. Hvis du skrur ned forventningene og samtidig begynner å spise feil, så går det bare feile veien, og det ønsker du vel ikke? Miksing av karber og fett er ikke bra, og hvis du er ekstra kh sensitiv er det ekstra ille for deg: fettcellene suger til seg alt fettet pga høyt insulinnivå for å si det litt brutalt.

Håper du vet hvor glad jeg er i deg og at alt jeg sier er ment i verdens beste mening vennen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat