Tråd: Now what?
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-11, 14:59   #19
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Now what?

Det er litt og banne i kirka og snakke kalorier igjen, men siden du har forsøkt stort sett alle justeringer - føler jeg det nødvendig

Jeg er 15-20 kg i pluss, og går ikke ned med 16-1700 kalorier pr dag... Dette selv om min basalforbrenning FØR aktivitet er beregnet til 2300 kalorier. Jeg må ned til 12-1300 for å få vektnedgang, og jeg har også prøvd "alt"... spisdegslankmaten var det som fikk meg på sporet, siden jeg da etter nesten et år på generell lavkarbo (maks 20 g kh pr dag) UTEN brøderstatninger eller lettbrus osv, ikke gikk ned et lite gram en gang. Med spisdegslankmat "raste" jeg plutselig ned 1 kilo i uka og ble helt sjokkert. Var sulten de 3 første dagene da måltidene besto av små porsjoner, men derimot var det 5 av dem. Etter dag 3 fantes jeg ikke sulten. Formen var på topp.
Hvis det nå ikke hjelper med andre ting - kan det være en ide og strupe energiinntaket et par uker bare for å sjekke. Jeg skulle ønske jeg kunne spise "vanlig" lavkarbo uten og tenke på mengde osv, men kroppen min trenger tydeligvis lite inntatt energi for å komme i gang med fettforbrenningen, spiser jeg mer er det tydeligvis nok inntak til at kroppen ikke må sette igang forbrenning av kroppsfett fordi den får nok energi gjennom maten.

Jeg har heller ikke påvist lavt stoffskifte eller noenting, derimot har jeg hatt en langvarig infeksjon som nå er under behandling. Betennelser i kroppen kan være med på å øke blodsukkeret (et par diabetikere her inne som har opplevd og måtte innta mer insulin under infeksjonssykdommer), slik at har man en "betent" kropp, evt en autoimmun sykdom, er det vanskelig og få vektnedgang bare ved og spise lavkarbo riktig.

Jeg er ingen forkjemper for kalorirestriksjon eller - telling. Svært mange har god erfaring med og bare kutte karbohydratene og øke på med fett som erstatning og dermed "raser" de ned. Jeg har det ikke slik.

Disclaimer: Derimot vil jeg bare for ordens skyld si at dette rådet er KUN til TS som faktisk har prøvd alt og holdt på lenge. Er du nybegynner og stikker nesen innom denne tråden, ignorer dette rådet om du har vektstagnasjon og lag deg din egen tråd hvor alle dine detaljer og situasjon beskrives. Vi er nemlig VELDIG forskjellige

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat