Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-11, 22:42   #10966
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg fikk bare et brev om at jeg lå lavt og burde ta tilskudd må ringe og be om kopi av resultatene.

Det er vanskelig å si noe om hvor mye du skal ta når man ikke vet utgangspunkt. Men jeg tipper at du var under normalområdet... som er "lavt nok" her på våre breddegrader.

En annen faktor er hvor lang tid du vil bruke på å øke. Om jeg skal driste meg til å foreslå noe så ta 5000 IU i 1-1,5 måned og så re-test for å legge opp et nytt løp når du ser hvilken effekt dette har hatt.
Selv må jeg ha rundt 4000 IU for å holde meg på rundt 100 nmol nå om vinteren. Jeg måtte opp i 6000 IU en kortere periode i fjor vinter for å klare å øke. Men det varierer veldig etter hvor godt opptak man har. I år forsøker jeg med litt solarium i tillegg, for å se hvilken effekt det har på verdiene.

D-vitamin er fettløselig og tas gjerne sammen med annet fett for bedret opptak.