Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-11, 22:16   #49
danielve
Medlem

danielve sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
danielve er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange sit ups?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen planke er ikke aktuell for meg, hehe. Det får jeg ikke til, er alt for tung .
Jeg vil ta øvelser som strammer inn mine slappe magemuskler. Fettet må bort, det vet jeg, men jeg vil jo gjerne stramme opp litt under.

Så jeg har tatt sittups (bøyde knær, hendene bak hodet, albuene ut til siden, og hever hodet så det kjennes i magen. Presser ryggen mot gulvet. Har ikke som mål å sette meg opp og ned. for meg så strammer dette godt i musklene.) Og så tar jeg samme sorten sittups ved at jeg vrir mot siden.
Å ha beina bøyde, og løfte de opp en om gangen samtidig som jeg presser ryggen i gulvet, fungerer også , det kjenner jeg i magen . Og så tar jeg bekkenvippen - bøyde knær, vipper bekkenet innover mot magen, og strammer nedentil og i de nedre magemusklene. Opp og ned. .

Når jeg sier effekt, så har jeg ingen håp om sixpack, hehe det er for mye utenpå. Men jeg vil stramme opp, så musklene forran og på sidene også kan støtte opp hjelpe på ryggplagene mine.

Enig i det meste som ble sagt her før. Du bør absolut trene allsidig og kaloriforbrennende først før du begynner å tenke på six-packs. Det er mye viktigere å jobbe utholdent. Hvis jeg tolke det riktig er kroppen din ikke topptrent i utgangspunktet. Tar heller lange gåturer og mye svømming. Avslutt treningen da gjerne med "litt" såkaldt basistrening, dvs. noen øvelser med de STORE muskelgruppene.

danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat