|
Sv: Now what?
Vel, jeg angriper nå ihvertfall ikke dine innlegg her inne og omtaler de som forkastelig, til det har jeg for lite preferanser og noe slikt tilfører ikke diskusjonen verdi for å hjelpe TS.
Operasjon er en ikke reversibel reaksjon og vil/kan medføre større omveltninger i livet.
Å velge lavkarbo er også en total livsstilsendring det foreligger begrenset langtidsforskning på. I praksis begynner man på noe som er upløyd mark og hva/hvordan dette vil innvirke på mennesket får vi svar på om en til to generasjoner, kanskje. Men så langt ser det jo lyst ut for de aller fleste som velger endre til en lavkarbo livsstil. Undertegnede også, jeg er villig til å ta denne risikoen fordi jeg har det så utrolig mye bedre med meg selv nå.
Ulike kurer kan man avslutte, operasjon kan man ikke slutte med. Det eksisterer mange som har gode erfaringer med operasjon og har fått helt annet liv etterpå. Stort sett er dette mennesker som har vært syke så forbedring må jo sees i sammenheng med dette.
Det diskuteres jo her inne hvordan bli kvitt mavefett, de siste lille bilring, pittelitt til bare osv osv. For mange er løsningen fettsuging, som jo er et temmelig komplkst operativt inngrep, ikke uten mulige komplikasjoner. Jeg synes ikke fettsuging og operasjon er forkastelige tiltak for de som ønsker dette, like lite forkastelig som silikonimplantat for de som ønsker gjøre slikt.
Det handler om livskvalitet og varig endring av eget ego. For en som har forsøkt det det aller mest åpenbare over flere år uten resultater som varer, så kan operasjon være et drastisk, men fullt ut realistisk tiltak. Hverken jeg eller andre kan påtvinge eller dømme andre for et slikt valg.
|