|
Sv: Er alle her bare positive til lavkarbokurer?
Jeg er ikke bare positiv til lavkarbo, det kommer helt ann på hva man gjør det til.
Jeg har lite tro på et lavkarbo kosthold som inneholder mye søtstoffer, ekstra gluten i bakverk, veldig stor mengde melkeprodukter, masse nøtter og frø.. Som går på let i butikkene etter lavkarbo krydder poser, sauser og ferdig kjøtt produkter.
De som bare skal erstatte det "gamle" med lavkarbo tror jeg ikke vil være like bra som om man faktisk går tilbake til steinalderkost og spiser hva dem spiste der.
Jeg tenker at kjøtt, fisk, grønnsaker og begrenset mengder bær/frukt er det beste. Ikke at man skal ha lav karbo brød fult av kli, lavkarbo pasta, gluten og solsikke eller kake laget av søtstoffer og mandler.
Jeg tror også på et kosthold som har et høyere innhold av omega 3, altså det må inngå en del fisk. Jeg liker ikke planteoljer.
Fett på kjøttet er viktig men det har også litt å si hva dyret har spist. Har dyret vokst opp på solsikke olje har fettet også et høyere innhold av solsikke olje. Men ting utjevner seg så lenge men også spiser fisk, evt også tar omega 3 tilskudd.
Så jeg er veldig "glad i" lavkarbo vist man tenker lavkarbo som et kosthold bassert på rene naturlig råvarer fremfor kunstige produkter.