Tråd: Now what?
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-11, 11:43   #7
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Now what?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Når du sier ketogent ikke er gjennomførbart i lengden mener du da av helsemessige eller personlige grunner? Du gikk ned 16 kg på streng lavkarbo. Så noe har funka.

Opprinnelig lagt inn av coockie

Jeg syns ketogent kosthold er krevende av mange grunner.
1. Det er veldig slitsomt å hele tiden måtte forklare hele verden hvorfor jeg spiser som
jeg gjør, men allikevel bli «sett stygt på». Sikkert mange mennesker som er sterke nok
til å overse dette, men for meg er det en stor byrde.
2. For at jeg skal være i ketose må jeg under 15 g karbohydrater daglig, og jeg har
derfor vanskeligheter med å få i meg alle næringsstoffene jeg trenger.
3. Jeg blir mindre spontan siden det er stressende og alltid måtte planlegge hvert minutt
av hver dag i forhold til kostholdet.
4. Det går utover mitt sosiale liv ved at bekjente og venner unnlater å be med meg på
middager, byturer osv. fordi de tror jeg ikke kan være med, eller vil føle meg utilpass
på grunn av kostholdet mitt.
5. Jeg kan aldri for et sekund bare slappe av fordi jeg hele tiden har noe
kostholdsrelatert jeg må forholde meg til. Det blir som en mani.

Kjenner meg igjen i det å alltid ha vært overvektig, og veldig igjen i det å ikke like at andre "ser" på meg når jeg spiser anderledes. Jeg hater å måtte forsvare måten jeg spiser på....

Men det er verdt det! Og man lager seg et arsenal med avæpnende kommentarer som: Jeg spiser bare naturlig ren mat, er det så galt?
Eller, "jeg legger meg ikke oppi hva dere spiser....."

Ang næringsstoffer. Finn en god multivitamin
Da jeg spiste veldig veldig lite karb så lagde jeg en plan med forskjellige lunsjer jeg kunne spise. Omelett er greit å ha med seg og Ikea har fine bokser som passer Og med en sånn plan/oversikt, så kunne jeg alltid velge meg en lunsj som passet. I nødtilfeller så kjøpte jeg mandel og skivet gulost

Jeg har falt av lavkarbovognen mange mange ganger. Nå føler jeg for første gang at jeg kan klare dette videre. Mest fordi samboeren min også lever som meg. Det hjelper å ikke være alene!

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat