|
Sv: Kast ut badevekta-kampanje!
Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.
Nerthus: Moren min maser nesten hver dag om jeg har merket endring.
Jeg hadde på meg en jeans i dag som jeg kjøpte i barcelona i januar, nå er den fryktelig vid oppe. og det er en Lee bukse og dem er små i størrelsene.
Har en kjole jeg tok med meg fra trondheim sist som jeg brukte da jeg var 68 kg, mangler 3 kg før jeg får på meg den igjen.
Jeg spurte han kompisen min i dag på sms om han syntes at jeg er pen, og han skrev: Du er jo et lite sjarmtroll du så ja vet ikke om jeg skal ta slikt positivt for føler nesten at han bare ser på meg som en liten unge
Du sier det jo selv jo - om enn litt innpakket Du HAR gått ned, lee-buksene dine er fryktelig vide oppe - så det kan du jo si til moren din. Men jeg gjentar det jeg sa - du er fryktelig avhengig av hva ANDRE mener og tror, det aller viktigste er faktisk hva DU mener og tror om deg selv, om kostholdet, om vekttapet, om treningen - om ALT! Mamma kan man stoppe med å si at "det er flott at du bryr deg mamma, og jeg er glad i deg - men jeg blir LITT stressa av at du prater så mye om vekta mi og om jeg ser noe forskjell, så kan vi ikke bare ha det hyggelig sammen så lenge?"
Jeg kjenner ei dame på noen og tredve som nå "plutselig" våknet opp i et ekteskap (med en snill mann) og to barn (flotte barn) og lurer fremdeles på hvordan i huleste hun endte opp slik. ANDRE bestemte for henne, og hun lot de holde på... "han er en flott mann for deg, han må du gifte deg med" - ok tenkte hun... nå er de skilt og hun prøver og finne seg selv... så ta kontrollen NÅ over livet ditt - det blir så mye tøffere jo lengre du venter 
Vi har snakket om kompisen din før. Og du har faktisk et valg: Ta det positivt og få en hyggelig dag, ta det negativt og få en smålusen dag.
Ikke analyser hva han sa! Så lenge han ikke sier noe slemt, ta det positivt - livet er for kort til å fundere på bakenforliggende ting når man får et kompliment 
|