|
Sv: Den store felles ED-tråden
Takk for svar, Hallokjelke
Jeg har vel 18 kg jeg skal ned for å nå idealvekten ifølge "InBody"-analysen. Da ender jeg på 68 kg. Er 163 cm høy, så BMI ligger litt høyere en "normalen" på grunn av muskelmasse (BMI skal man ta med en klype salt)
At du har gått ned 11 kg og ikke mister muskler er jo helt suverent Vet jeg maser mye om det nå. Men hadde du gått på en lavkalori/høykarbo-kur, så hadde du gjerne mistet mye mer muskler og dermed større totalt vekttap. Men det er jo viktig å ivareta muskelmassen, både med tanke på resultatet rent utseendemessig, og ikke minst for å opprettholde forbrenningen etterpå 
Man fokuserer MYE på tallene på badevekten, men for meg er kroppsammensetning viktig. Vil heller ha en bukse str 40-42 uten valker og med god forbrenning, enn 36-38 med valker og dårligere forbrenning (hørtes flåsete ut, men dere forstår nok hvor jeg vil hen)
For meg er det langt lettere å holde vekten på lavkarbo enn det er å gå ned. Forutsatt at jeg holder meg relativt lavt på karbo, kan jeg spise og kose meg så det holder uten å gå opp i vekt. Må bare passe meg for "triggere" som får meg til å fråtse i sukker igjen
Dere (du og Lille34) sier dere ikke er så erfarene når det kommer til ED.....men jeg håper at ingen av oss får årelang erfaring med dietten, men at vi gjennomfører, når målet og klarer å legge om livsstilen på kortest mulig tid jeg For Jo-Jo-slanking er noe dritt, og jeg vil gjøre mitt beste for å legge det bak meg for godt
|