Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-11, 22:08   #10931
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Kjempeflott at det finnes så mye kunnskap på dette forumet, altså (smileyen er ikke nedlatende eller noe, den viser at jeg setter pris på alle dere som deler kunnskapen sin med andre)

Blodprøver tatt for å sjekke om jeg har cøliaki har ikke slått ut, likevel mener to forskjellige leger at jeg mest sannsynlig har cøliaki.
Hvordan finner man det i såfall ut?

For å få en sikker prøve må man først og fremst ha et kosthold som inneholder og (en stund har inneholdt) gluten. Deretter må man til ... gastroskopi. http://www.ung.no/helse/1958_C%C3%B8...va_er_det.html Der tas det en vevsprøve. Om denne viser forflatede tarmtotter så har man en diagnose og kan få støtte for spiesialkosthold fra NAV.