Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-11, 16:29   #2215
Simba1
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Simba1 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei,alle sammen

Håper jeg er velkommen til denne tråden.
Jeg har tidligere tatt av 45 kg ved hjelp av Atkins, men på grunn av min karboavhengighet har jeg gått opp og ned noen kilo de siste årene. Per dags dato er jeg ca 12-13 kg fra minstenoteringen etter første runde med lavkarbo.

Finner det etter hvert vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose og fullføre.

Jeg har insett at lavkarbo er den eneste måten jeg klarer å unngå etegilder, og at jeg kan spise forholdsvis mye uten å gå opp i vekt. Men sliter med vektnedgang og ikke minst motivasjonen.

Har time hos Lindberg-klinikk på fredag, men er usikker på om jeg skal starte ED eller ikke.

Har lest mangen tråder her inne, og der er det er nok svar på det meste jeg lurer på. Men det er lett å bli overveldet av alt som står, for det er så mye, så derfor håper jeg dere kan dele litt av erfaringene deres med meg

Hvordan opplevde dere det å starte opp på fase 1?
Hvor lang tid tok det å komme i ketose?
Hvordan er formen deres generelt på ED, og er den tungå holde seg til?

Og hvordan er deres erfaringmed tap av fett/muskelmasse?
Leste en blogg som lå på ED sin hjemme side.....og den jenta hadde på 40 kilos vektnedgang mistet halvparten av det i muskelmasse, og det er IKKE ønskelig :/

Mulig hun spiser for lite i forhold til treningsmengden, for meningen er vel at man ikke skal tape muskler på denne dietten?

Mvh. en som er rimelig oppgitt men nekter å gi opp

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat