Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-11, 09:59   #9
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.

Linjemannen:
Når det gjelder brød vil jeg anbefale deg å velge å lage surdeigsbrød selv. De langtidshevede variantene (heving i 24 timer totalt) vil bryte ned veldig mye av de skadelige stoffene i glutenet samt gi et aldeles nydelig brød. *sikle*
Surdeigskultur lager man selv, helst på økologisk rugmel. Bak så på ønsket mel, gjerne en speltmelsblanding. Dessverre får man ikke noe lavkarbobrød av dette med de oppskriftene jeg kjenner.

Glutenmel inneholder nesten bare rent gluten og gluten er det stoffet som flest har problemer med, så det ville jeg ha utelukket. For min del så er gluten MYE verre enn vin... så det må man nok finne ut av for hver enkelt kropp. Glutenet er dessuten verre fordi man ofte spiser det hver dag og ikke gir kroppen noen regenereringstid mellom.... sånn i motsetning til en norsk, tradisjonell, helgefyll.

Sist redigert av smgj : 24-10-11 kl 10:04.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat