Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-11, 09:42   #8
Linjemannen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap.

Jeg er selv litt bekymret for dette med gluteninnholdet i lavkarbobrød - jeg synes nemlig det ser ut som og høres ut som om skribenten på Spis Deg Slank har noen gyldige poeng. Det betyr igjen at dem av oss som savner brødskiva til frokost såpass at vi daglig spsier lavkarbobrød kanskje bør tenke oss om en gang til.

Nå har jeg funnet ut at jeg synes livet mitt er aller best om jeg kan spise to brødskiver til frokost - og da kommer jeg til å fortsette med det. Om jeg kommer til å fortsette på lavkarbobrød eller etterhvert velge et grovt rugbrød, det har jeg ikke tenkt nøye nok igjennom enda. Men jeg ser et poeng i å vurdere det. På den annen side så kan det vel godt hende at skribenten på Spis Deg Slank sikkert finner at det er mye faenskap i et rugbrød også, så det er nok begrenset hvor mye jeg kan høre på ham om jeg vil spise slik det er best for meg.

Det er mengdene som er problemet enten det er lavkarbobrød eller annet brød det er snakk om. For oss på lavkarbo så har lavkarbobrød vært en velsignelse for vi har kunnet spise brød likevel - om enn i begrensede mengder. Men om to lavkarbo-brødskiver tilsvarer samme gluten innhold som 6 vanlige grovbrød-skiver, så spørs det om ikke vi bør kaste et blikk i den retningen også.

På den annen side - den flaska med rødvin jeg drakk på lørdag + noen lavkarboøl - er vel kanskje en mye større helsemessig utskeielse og fare enn at jeg tar to skiver med lavkarbobrød til frokost. Så en får jo prøve å sette ting i sitt rette perspektiv.

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat