Tråd: Astma
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-11, 08:31   #10
taraquin
Medlem

Medlem siden: May 2011
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Astma

Astma har endel med omega 3\6-balansen å gjøre, forsøk gjort av Professor Bjarne Østerud ved UIT viser at fet fisk\selolje kan redusere stoffene i blodet som bidrar til astma. http://fitnessbloggen.no/omega3-omega6-balanse/ denne kan gjerne leses for tips til å fikse balansen å kanskje roe ned astmaen Jeg byttet til et sånt kosthold og har ikke hatt anfall (har allergiastma og kuldeastma ved anstrengelse) på over et år nå. Ikke brukt astmamedisinen min i det hele tatt det året Mange på lavkarbo kommer bra ut ift O3\6, men slett ikke alle. Om man spiser mye kjøtt, egg og fete meieriprodukter kan balansen fortsatt være dårlig. Om man øker inntaket av fet fisk\skalldyr og økologisk kjøtt, egg og meieriprodukter blir balansen bedre En kan også være litt forsiktig med stort inntak av nøtter\frø da mange inneholder mye omega 6. Noen frø som linfrø (helst knuste da hele går rett gjennom), hampfrø, valnøtter etc kan man spise tilnærmet fritt av da

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat