Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-11, 22:54   #26
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Overlegen eller hva?

Jeg synes det er like fascinerende hver gang diskusjoner om hvordan smilefjes oppfattes kommer, jeg - elsker språk- og kommunikasjonsdebatter, og synes det er viktig. For det er jo en erstatning for et ekte, live ansiktsuttrykk, og vi kommuniserer og dobbelkommuniserer MYE med ansiktsuttrykk! Derfor er det greit og lærerikt å lese hvor forskjellig vi oppfatter ting.

Etter min mening er det ikke alltid så enkelt som å si at "avsenderen mente det ikke slik", for med ord og fakter og ansiktsutrykk til sammen dannes det et bilde avsenderen ikke alltid er klar over selv. Men det kan ligge noe under som mottageren oppfatter klart og tydelig (og i mange tilfeller korrekt).

Med bare skriftspråk å kommunisere med er vi jo på sett og vis litt handikappet, derfor skal det som kjent mindre til for å feiltolke. Så selv om jeg kanskje ikke mener å være overlegen med et blått blunkefjes, så tenker jeg litt på hvordan det kan oppfattes, og justerer bruken i forhold til det.

Sist redigert av Huldr : 23-10-11 kl 23:18.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat