Tråd: Knekkebrød?
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-04, 13:47   #6
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 66
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av rsy

To spørsmål.

Hvorfor skal man ikke spise knekkebrød på introen hvis man holder seg innenfor 20 g karbo per dag?

Sæthers Fiberrik. Jeg sitter med en slik pakke her. Det står at den inneholder 43 g karbo / 100 gram, hvorav kun 3,2 g er sukkerarter. Betyr det at denne inneholder 3,2 net karb per 100 gram? Det står også at den inneholder 37 g kostfiber per 100 g. 43 - 37 = 6.

Inneholder denne da 3,2 eller 6,0 net karb per 100 gram?

RSy

Jeg kan svare deg på 1 av spørsmålene,og det gjelder Atkins strenge meny om å holde seg borte fra alt mel de første 14 dager, det kan være effektivt for noen å se om det er matvarer du ikke tåler.
Hvetemel ligger høyt på den lista,sammen med sukker så klart.
Ikke vet jeg,men all den tid jeg holder meg unna hvetemel blir jeg bedre av allergien(kløe). Du er nødt for å lese listen over hva du kan spise,jeg har lånt bort boka mi så jeg kan ikke si det her på stående fot.
Det jeg husker er:Gulerøtter,mais,mel og andre stivelsesholdige produkter som bla.er poteter og ris,belgfrukter. Og selvsagt sukker.Derfor skal du også holde deg unna frukt de første 14 dager.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat