Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 20:54   #40
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Respect, shaping er ikke trening på sykkel i stua enig.
Grunnen til at du ikke gikk ned i vekt var etter all sannsynlighet PCOS som nettopp har de symptomer du påpeker og ofte finner man også insulinintoleranse hos slike pasienter, noe som ytterligere forverrer tilstanden av vektøkning. Et paradoks med PCOS er at behandlingen av pasienter er faktisk vektreduksjon, men denne kan selvsagt ikke komme med trening fordi det funker ikke.....Trening i ditt tilfelle forverret tilstanden, hadde du ikke trent ville du allikevel økt din vekt. Sykdomsbildet er gjerne slik med PCOS. Derfor må du være forsiktig med å si at trening ikke fungerte for deg. Det har faktisk ingenting med årsaken til økt vekt hos deg i det hele tatt, men PCOS og insulinintoleranse derimot....

behandling av PCOS som kommer i gang tidsnok gjør at hormonbalansen i kroppen kommer under kontroll og fertilitetskontroll etableres. men nå kjenner jo ikke jeg sykdomsbildet ditt, men typiske pasienter med PCOS må slanke seg på en eller annen måte som del av behandlingen. Trening hjelper ikke som slankemiddel. Gjennom slankingen vil også insulinintoleransen stabiliseres som følge av mindre fett på kroppen.

Tipper at LCHF vil være midt i blinken for de med slike diagnoser, alternativt operasjon, men det i seg selv er en større risiko enn kostholdsendring.

Jeg tror at hovedårsaken til at jeg ikke gikk ned på Shaping var kostholdet med ekstremt lite fett, lite proteiner og lite av alt annet. Faste 5 timer før og etter trening bortsett fra en salat med salatblader, soltørket tomat og noen pinjekjerner 3 timer før og etter. Jeg holdt på med dette i 6 måneder. Jeg tror egentlig at treningen her er ganske god jeg, og hadde jeg spist lavkarbo da hadde det nok hatt en helt annen virkning på kroppen min med trening på alle muskler. Jeg har også hele tiden tenkt at det at jeg var i såpass god form tiltross for helsen har vært en av årsakene til at jeg klarte å snu hele greia og bli frisk igjen (selvom jeg nå har fått høyt stoffskifte, men det er en helt annen historie). Men det aller viktigste var et lavkarbokosthold og metformin

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat