Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 19:02   #65
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Trening har jeg meget god kontroll på gjennom dokumenterte Trener I og II kurs innenfor 2 ulike idretter. Kampsport og utholdenhetsidrett.

Jeg betviler ikke at du har god kunnskap om trening, men trener I og II-kurs går ikke spesielt dypt i treningsvitenskapen. Der handler det mest om spesifikk trening til den idretten det gjelder, og ikke så fryktelig mye om fysiologi og hva som skjer inni kroppen ved ulik stimuli.

Det samme kan sies om en del annen idrettsutdanning. Kvaliteten på kunnskapen til folk som er utdannet personlig trener er f.eks. svært variabel, og avhenger hovedsakelig av om vedkommende oppdaterer seg jevnlig, eller om han/hun bare ramser opp det de sa på skolen.
Husk at utdanningen preges av det paradigmet som råder, noe som er hovedgrunnen til at de som har jobbet som ernæringsfysiologer i mange år tviholder på de nasjonale kostrådene. Dette paradigmet stod tross alt fjellstøtt når de utdannet seg, og det styrte hva som ble undervist.