|
Sv: Manglende vektnedgang
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Nå viste det seg jo at du var syk også, og lavkarbodietter er jo i prinsipp noe som vil være anbefalt for mennesker som har sykdommer som gjør de indisponert for store omveltninger. Det er vel antakelig det eneste punktet ekspertene som stiller opp i media er enige om. PCOS er jo Polisystisk Ovariesyndrom er jo en hormonell sykdom som kjennetegnes av nettopp ekstrem vektøkning fordi hormonbalansen i kroppen er fucket opp. Dette kombinert med insulinresistens vil gjøre at du vil gå opp i vekt uansett hva du gjør. Å konkludere med at trening ikke fungerte er derfor fullstendig feil, det er sykdommen som gjorde at du gikk opp i vekt. Et annet uheldig sympton på PCOS er faren for infertilitet.
Du må derfor i ditt innlegg ikke koble fysisk aktivitet til mangelen på vektreduksjon, dette er en misforstått holdning.
Men:
Shaping er ikke intervalltrening som skjer i terskelpulsområdet. Å trene etter video på stua er ikke intervall dessverre. Stuetrening kan fungere for enkelte, men stort sett er dette tull og tøys for de aller fleste etter et par måneder med slik trening.....Har selv rigget til racersykkelen på sykkelrullen på stua for å kjøre enkelte langturer og bakeintervaller, men dette er en nødløsning ift det å sykle utendørs.
her er forøvrig en link til shaping ;-) Ser mer ut som tullball spør du meg, men hva betaler man ikke for å se bra ut? http://www.shapingis.no/
Uansett, de gir også en garanti for at du får resultater, så hvis du kun gikk opp så kan du jo kreve erstatning for at dette faktisk ikke fungerer.....
Flott at yoga fungerte for deg sammen med lange gåturer i fjellet og et bevisst kosthold. Tror det ville gitt resultater uansett over 5 år og kan antakelig ikke sees i sammenheng med yoga som god kardiotrening/fettforbrenningstrening. Så lenge man har et balansert kosthold tilpasset den enkeltes fysiske og mentale tilstand er det riktige, og særlig hvis man blir frisk av det. Om dette heter lavkarb, grete rode, fedon, atkins eller normalt norsk statlig kosthold så er det bra uansett.
Jeg er selv tilhenger av mindre karbohydrater (de dårlige) i kosten, da jeg er av den formening at vi ikke trenger all den kunstig fremstilte maten. kroppen er ikke laget for det og man kan spise seg syk. Eter du alle måltider på macdonalds i et par år så dauer du vel tilslutt uansett om du trener som en tulling.
For det første, shaping var ikke trening på stua på en sykkel altså.
For det andre, jeg kobler ikke min vektoppgang til trening, MEN jeg gikk i alle fall ikke ned!
For det tredje, det er denne skråsikkerheten som du og andre forfekter her inne jeg reagerer på. ja, jeg var syk. Og jeg er ikke den eneste som er syk her, det er ganske mange av oss! Det er jo NETTOPP derfor man skal være litt mer ydmyk og ikke være så utrolig skråsikker i å skrive at intervanntrening, å drikke 12 liter vann (ja jeg setter på spissen for å få fram et poeng) eller annet vil hjelpe på alle. Det vil jo være det samme om jeg sier: legg om kosthodet med PCOS, da vil du garantert få barn for det fikk jeg.
|