Tråd: Frysing
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 18:39   #13
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Frysing

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det kan kanskje komme av at når vi hovedsaklig bruker fett som energikilde kan dette skje:

" Energiförbrukningen är lägre när man äter fett än proteiner och kolhydrater. Detta beror på att värmeproduktionen vid förbränningen av fett är lägre i kroppen, se termogenes." http://www.halsosidorna.se/Fett.htm

Egentlig virker dette stikk i strid med det mange av oss opplever når vi er i ketose, men TS og Imse er kanskje ikke i ketose, eller reagerer annerledes enn de av oss som har mistet fett i god fart og har vært i ketose hele tiden.
Jeg begynte ikke å fryse igjen før etter at jeg hadde mistet godt over 30 kilo....og da bare av og til....mine jernlagre er katastrofalt lave...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Såvidt jeg har forstått så kan "frysing" være et forsøk på å spare kalorier fra kroppen sin side.

Varme er et biprodukt av selve forbrenningen...

Når mine barn er gode og mette hender det ofte at de begynner å fryse...har da sagt til dem at det er fordi blodet går til magen og arbeider med å fordøye maten... Sier så at da må de hvile slik at maten lettere kan fordøyes.... (og slik at jeg også får en middagshvil )

Sist redigert av Bestemamma : 22-10-11 kl 18:46.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat