Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 17:22   #60
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Haha, herregud for et hårsårt forum dette var...

Her er vi nok ganske mange som gjennom flere år har fått servert "sannheter" fra mange hold. Både helsevesen -med leger og diverse kostholds"eksperter", venner og kjente og "hele verden" har fortalt at det bare er å spise mindre og trene mer. Fordømmelsen for at man "ikke klarer det" (dvs man har dårlig viljestyrke) og konstateringen av at (og latterliggjøringen fordi) man lurer seg selv eller feilrapporterer (inntak og/eller aktivitet) har både vært klart uttalt og ligget skrikende mellom linjene.

Synes du det er rart at det trigger forsvaret/sårheten til en del av oss om du leser de første innleggene dine?

Går ikke du like mye i forsvar når flere her forteller at de ikke har samme erfaring og at dine fakta ikke alltid stemmer? Slik jeg leser dine svar så opplever jeg det.

Jeg ser jo at du blir stående som en som er ny her inne - og prøver å hjelpe, men som får masse motstand.
Jeg synes begge forsvarsreaksjon er forståelige.
Problemet for mange av oss er at du bruker argumenter som vi har fått servert mange ganger som en sannhet, og som erfaring har vist oss ikke stemmer på alle.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat