|
Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min ? :P
Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.
Problemet er måten du formulerer deg på. Når du sier at noe vil skje uansett, så bør du ha relativt gode argumenter for hvorfor. Som jeg skrev til deg i en annen tråd, så er inntak og forbruk ikke uavhengige faktorer.
Hva du mener har ingen relevans. Forskning viser at forbrenningen er nøyaktig den samme, uavhengig av om du spiser 1,2,4,6 eller 8 måltider om dagen. Forbrenningen øker IKKE av å spise lite og ofte.
Det viktige her er å se på hva forskningen har benyttet for referansegrunnlag.
De har benyttet seg av og benytter seg av blodprøvesvar for å se på forbrenningen i kroppen. Men dette gir ikke resultatet som sier noe om hvordan kroppen faktisk forbrenner. Det eksisterer pr idag ikke noe som kan måle forbrenningen, og ledende endokrinologer har akseptert at blodprøvesvar ikke sier noe om forbrenningen i kroppen, men i mangel av noe annet enn blodprøver så er det dessverre dette som benyttes.
Jeg har selv erfart blodprøvesvar som skulle tilsi at min forbrenning var særdeles høy, men både lege og endokrinolog, var enig i at så ikke var tilfelle. Kroppslig stoffskifte og forbrenning lå på et lavgir.... Det som også ble konstatert var at både aktivitet og mer hyppige måltider hjalp på forbrenningen på blodcellenivå, mens selve blodprøvesvarene forble de samme.
Så forskningen viser faktisk begge deler. Noen sier det ikke er sammenheng mellom hyppigheten av måltider, andre sier dette ikke kan bekreftes fordi referansen er feil.
Så da ender man vel opp med å se på hva som fungerer i hvert enkelt tilfelle. Man bør mao prøve ut det som kan fungere best for en selv.
|