Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 10:50   #26
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hvis man må få orden på kostholdet FØR man begynner pøse på med trening så er det jammen ikke rart Norge blir feitere og feitere..... Du kan ikke mene det du skrev Nerthus??

Jeg mener alltid det jeg skriver. Svært mange inkludert meg selv har trent "rævva" av oss uten og gå en et gram i vekt. Kommentaren din er vel nå at vi har ikke trent "riktig", men det vet du ingenting om gjør du vel? Mange har prøvd det meste over tid, og spist ofte Grete Roede mat uten og gå ned i vekt.
Jeg gikk 6 mnd på 1600 Grete Roede kalorier og mye vann og trente mange ganger i uka. Variert med styrketrening og intervalltrening og gikk opp 2 kilo i fettmasse. DET er ganske demotiverende! Flere har samme opplevelser, og du bør bare prise deg lykkelig over hvor "enkelt" det er for deg og gå ned i vekt med mye trening - samtidig kan det være litt greit med ydmykhet overfor andre som ikke har samme erfaring!

Sitat:

Trådstarter ønsker gå ned i vekt, ikke mindre i volum. Ønsker man minske volum raskest mulig, så finnes det kompresjonstøy som fikser det raskere enn man klarer si "sjokoladekake". Det er antall kg som er poenget her, ikke antall cm. Går du ned mange cm i livet, men ikke noe kilo så er belastningen på rygg, knær, ledd den samme og etter all sannsynlighet du vil få en vond alderdom.

Igjen kommer du med bastante påstander om at dette vil gjelde alle.

Hvis man går ned i kilo tror du ikke man også vil gå ned i cm? Hvis ikke vil ikke jeg gå ned i vekt i det hele tatt, da det er fasong/omkrets som betyr noe for meg i lengden. Dommedagsspådommer synes jeg ikke hører hjemme i denne tråden heller. Erstatter man fettmasse med muskelmasse og smalner i omkrets tror jeg ikke man vil få en "vond alderdom", man vil faktisk få en bedre alderdom med mer styrke og overskudd til å holde seg aktiv lengre.

Sitat:

Ang væskeinntak: Jeg har faktisk drukket 6-8 liter vann HVER dag i 6 mnd, i enbkelte perioder opptil 12 liter. Og flere med meg har gjort det samme. Hva skjedde; jo vi var obviously aldri dehydrerte, men etter et par mnd så forsvant også all svettelukten/kroppslukten som kan være sjenerende i varmere strøk. Vi følte oss piggere, mer våkne og samtlige gikk ned alt fra 5-15 kilo. Så jo, jeg vil si at vann er en forutsetning for god forbrenning og kroppsfunksjoner generelt, særlig de av dere som er på en lavkarbodiett/kur i den hensikt å tape vekt, ikke cm.

Vanninntak er viktig - mer viktig på et lavkarbokosthold siden det avhjelper fettforbrenningen. Ingen er uenige i det, og godt vanninntak anbefales mange steder her inne. Derimot vil jeg være ekstremt forsiktig med å anbefale TOLV liter med vann til noen som helst, da dette faktisk kan føre til død for noen.
Et godt vanninntak er for noen 2-3 liter, for andre 5-6 liter. Det gjelder ikke EN regel for alle i mengde her, vi har forskjellige kropper.

Fint med eksempler på vekttap med høyt vanninntak, men du sier ingenting om hva disse spiste, trente og om de var overvektige i utgangspunktet.

Så kommer det der med vekt kontra cm igjen da, forstår ikke helt behovet for å skille mellom dette?

Sitat:

Vann er drivstoff til adskillige prosesser i kroppen og dessverre gis det underordnet prioritering hos mange som slanker seg. man er mer opptatt av antall kcalorier og karbs, enn å faktisk se på basisfunksjonalitet som vann og effektfull trening.

Her inne er vann ansett som en av de viktigste faktorene når det gjelder fettforbrenning og gjentas ofte. Fint at du minner oss på dette allikevel.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat