Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 00:37   #10
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Jeg har fått time hos endokrinolog ...

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg var hos endokrinolog ved Aker i sist uke.
Han protesterte først mot at jeg gikk på lavkarbo, men da jeg fortalte hvor lavt jeg i perioder er nødt til å presse karbene siden insulinen streiker, så var det liksom greitt.
Helt ærlig tror jeg sjansen for og få prøve ut Lio nå mens du går gravid som svært liten, men jeg har sett inne på sonjas at når man er gravid så må man øke levaksinmengden, iallefall de tolv første ukene tror jeg det var.
Fant noe om Lio / T3 her
http://skoldkortel.blogspot.com/2009...t-levaxin.html
Jeg har forresten akkurat fått vite at jeg har Graves i tillegg til Hashimotoen jeg har delt livet med noen år.
Lykke til med nurket i magen og endo-besøk

For å si det enkelt; å få Graves oppå Hashimotos er et tveegget sverd - iallefall for meg.
Kjempepositivt fordi jeg har korte og lange perioder der jeg har vært ganske fin i hodet.
Negativt fordi det er veldig vanskelig å regulere stoffskiftet med levaxin, for disse sykdommene jobber mot hverandre på hver sin side av vektskålen slik at den nesten aldri er i balanse
BenteR:

Sitat:

Jeg var hos endokrinolog ved Aker i sist uke.
Han protesterte først mot at jeg gikk på lavkarbo, men da jeg fortalte hvor lavt jeg i perioder er nødt til å presse karbene siden insulinen streiker, så var det liksom greitt.
Helt ærlig tror jeg sjansen for og få prøve ut Lio nå mens du går gravid som svært liten, men jeg har sett inne på sonjas at når man er gravid så må man øke levaksinmengden, iallefall de tolv første ukene tror jeg det var.
Fant noe om Lio / T3 her
http://skoldkortel.blogspot.com/2009...t-levaxin.html
Jeg har forresten akkurat fått vite at jeg har Graves i tillegg til Hashimotoen jeg har delt livet med noen år.
Lykke til med nurket i magen og endo-besøk

hva mener du med hvor langt du må presse karbene??? kan du forklare litt nærmere?

Jeg regner egentlig ikke med at jeg får eksperimentere nå nei, men når jeg først er innenfor er det vel lettere å få oppfølging er det ikke???

Jeg har 4 risikosvangerskap bak meg; 2 med preeklampsi, en blæremola som endte i MA og nå sist en dødfødsel som skyldtes morkakesvikt, men grunnen til at det ikke ble oppdaget var sv.sk. diabetes. Diabetesen henger jo garantert sammen med kosthold og det er bare på dette kostholdet jeg har klart å holde blodsukkeret under kontroll.

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat