|
Sv: Kroppstemperatur ved ketose
Opprinnelig lagt inn av Anne
Frosset så fælt at jeg har hatt vondt selv med mye klær. Har hatt noen diskusjoner med sambo om det. Jeg har vært iskald selv når tempen inne er 22-23 grader, men nå er det mye bedre. Noe har skjedd.
Søk litt på nettet og se om du kjenner igjen andre symptomer på Raynauds fenomen, og ta det opp med legen. Dette er en undervurdert, men kjempevanlig lidesle hos kvinner. I bunn og grunn er det bare dårlig blodsirkulasjon/trange blodkar.
Jeg har fått denne "diagnosen", for jeg får type likfingre/tær om jeg fryse -altså blodet stopper og jeg blir hvit/nesten gørnnaktig (likfarge)på fingre og tær. Selv om sommeren. Og kan godt fryse mens andre sitter i t-shirt. Og det tenger ikke bare være kulde som provoserer fram plagene, men også luftfuktighet.
Jeg har aldri målt temperaturen min utenom da jeg har feber, så vet ikke hva den gjennomsnittlg ligger på. Men intressant dette at kroppen kanskje forbrenner mindre når temperaturen er lav. For selv om jeg var mye tynnere før, så har kroppen alltid vært dvask liksom. Føles som jeg har veldig tjukt underhudsfett. Hmm..