Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-11, 13:50   #121
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 49
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tja, jeg mener det ikke finnes noe sunt med lavkalori. Er det noe som er bortkastet må det være nettop lavkalori. Ved å sulte kroppen vil kroppen forsøke å spare på forbrenningen av næringsstoffer og ta igjen det tapte så fort den får anledning, med det resultat at en går opp igjen. Kaloribegrensing ved overspising til et sunt nivå er fint, ikke lavkalori.

Helt enig her. Lavkcalori er bortkastet! Jeg gikk ned 50 kg, fortsatte med det jeg hadde gjort så langt for skulle ned 20 kg til. Men kroppen var ikke samarbeidsvillig lenger og jeg begynte å gå opp igjen i voldsom fart. Den hadde rett og slett gått 100% i sparebluss.
Så på den måten tror jeg lavkarbo har mye mer for seg, da kroppen får akkurat det den trenger, så den slipper å gå i sparemodus

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat