|
Sv: Burde nybegynnertråden være "mandatory" før man får tilgang til forumet?
Opprinnelig lagt inn av Conjurier, her.
Anbefaler ikke at folk ikke svarer, det er masse av folk der ute som vil svare og selvfølgelig skal de få svare. Men synst det er bedre at folka som ikke vil svare dropper det istedet for å klage på at de må svare på dumme spørsmål. Masse moderering og eksamener o.l vil føre til et mye mindre aktivt forum en et forum slik det er nå.
Ok, det ble tydeligvis ikke helt klart fra min side. Ikke eksamener, ikke moderering. Bare en popup som kommer opp med tilbud om å lese nybegynnertråden (eller en annen tekst som passer) - som sier at sjansen for suksess på lavkarbo øker betraktelig om man leser denne først... så kan man jo klikke den vekk om man mener seg kunnskapsrik nok til å klare dette uten å lese - ELLER man er da blitt gjort oppmerksom på at den finnes og kan leses senere.
Tror det leses mer i det jeg foreslår enn det jeg mente gitt 
JEG ville ihvertfall blitt takknemlig om dette hadde vært tilstede når jeg registrerte meg her inne.
Dessuten så er det ikke i denne tråden et tema at man "er lei av å svare på dumme spørsmål". Det har vært diskutert før - men jeg gjentar, INGEN spørsmål er dumme. Man kunne derimot ha hentet informasjonen SELV om man visste hvor man kunne finne den uten og lete gjennom hele forumet, eller bli henvist til nybegynnertråden når man spør et "ofte spurt spørsmål".
Du har jo ikke vært så veldig aktiv selv ser jeg av antall innlegg, og uten å skryte av meg selv har jeg hatt anledning til å være veldig aktiv av ulike årsaker. Synes faktisk litt forståelse for de som er veldig aktive her inne ønsker og finne løsninger som i første omgang vil hjelpe nybegynnere, og som samtidig vil avlaste de som veileder i gjentatte spørsmål. Løsningen er nemlig ikke etter min mening - igjen - at man slutter og svare på spørsmål. Hver enkelt som spør er et individ - og man kan ikke skille mellom hvem man skal svare og ikke etter min mening.
MITT mål er å dele den kunnskapen og erfaringen jeg har slik at de som ikke (foreløpig) kan og vet og har erfart så mye som jeg har kan så raskt som mulig komme seg inn i kostholdet og spise korrekt lavkarbo så tidlig som mulig 
Vi kan aldri please alle... jeg tenker på de "fleste". De som mener dette ikke gjelder dem, kan jo også la være og kommentere i DENNE tråden om de ikke har noe som de mener kan bidra til å finne en løsning på problemet i utgangspunktet - nemlig at det ikke alltid er like enkelt og finne svar på alle de spørsmål en newbie måtte ha - om han/hun da ikke blir henvist til nybegynnertråden. 
|