|
Sv: Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ...
Når det gjelder at lavkarbo er tidkrevende så er jeg delvis enig. Det kan forbedres om at man beregner å spise iallfall 3 måltider av samme "middag". Som regel når Husets Herre lager middag så lager han så mye at det er middag til oss to, samt 2 luncher for min del. (Han spiser kun assosiert lavkarbo - dvs at han har et knekkebrødmåltid eller tre og liker sin ris.) Så kan man i tillegg på de fleste retninger ha mulighet for ett "brød"-måltid av Nannas knekkebrød (kanskje ikke på ketolyse...?), eller egg i frakk. Knekkebrødene kan oppbevares over tid, egg i frakk kan fryses. Ta opp 1 når du trenger og varm i mikro. Variasjoner over eggemuffins: http://www.kalynskitchen.com/2006/10...ted-again.html kan gjøres på samme måte.
Av nødmat har jeg ost, spekeskinke, baconsvor, nøtteposer. Jeg spiser også oliven i olje, eller hvitløksfedd fra olje. Eller røkelaks med smøreost eller eggerøre ... Salat er også kjapt å lage. Tilsett proteiner og ost samt en god dressing så blir det mer mat.
Trøsten er at det blir lettere denne matplanleggingen over tid.