Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-11, 11:13   #9
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ...

Når det gjelder at lavkarbo er tidkrevende så er jeg delvis enig. Det kan forbedres om at man beregner å spise iallfall 3 måltider av samme "middag". Som regel når Husets Herre lager middag så lager han så mye at det er middag til oss to, samt 2 luncher for min del. (Han spiser kun assosiert lavkarbo - dvs at han har et knekkebrødmåltid eller tre og liker sin ris.) Så kan man i tillegg på de fleste retninger ha mulighet for ett "brød"-måltid av Nannas knekkebrød (kanskje ikke på ketolyse...?), eller egg i frakk. Knekkebrødene kan oppbevares over tid, egg i frakk kan fryses. Ta opp 1 når du trenger og varm i mikro. Variasjoner over eggemuffins: http://www.kalynskitchen.com/2006/10...ted-again.html kan gjøres på samme måte.
Av nødmat har jeg ost, spekeskinke, baconsvor, nøtteposer. Jeg spiser også oliven i olje, eller hvitløksfedd fra olje. Eller røkelaks med smøreost eller eggerøre ... Salat er også kjapt å lage. Tilsett proteiner og ost samt en god dressing så blir det mer mat.

Trøsten er at det blir lettere denne matplanleggingen over tid.