Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-11, 03:44   #18
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hjelp til å overbevise forloveden min ? :P

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Velger du matvarer som egg, fisk, kjøtt, ost, cottage cheese, skalldyr, grønnsaker, salater og andre lavkarboprodukter så går du ned i vekt uansett.

Nei, det gjør du alldeles ikke. Spiser du ikke mindre enn du forbrenner, så går du heller ikke ned i vekt. Hvis du få i deg mer energi enn du forbruker, så kan du ikke gå ned i vekt, og følgelig går du ikke ned i vekt uansett ved å velge disse matvarene.

Når vi tar hensyn til metthetsfølelse, effektene på blodsukkeret osv, så vil de fleste gå ned i vekt med en slik diett, men det er til syvende og sist fordi inntaket er lavere enn forbruket.

Bare husk på å spise ofte og mye. Jo oftere du gir magen noe å jobbe med, jo mer gunstig er det for å opprettholde forbrenningen.

Kilde på dette? Forbrenningen øker når du spiser, men det er fordi kroppen bruker energi på å fordøye maten. At man setter igang forbrenningen med å spise ofte er bare tullball.

Jeg ville sagt at 6-7 måltider om dagen er mer gunstig for forbrenningen din enn kun 3-4 måltider.

Nei, det er det ikke. Hva du syns og mener om saken er mindre interessant, når forskning viser at måltidsfrekvens ikke har noe å si for verken forbrenningen eller vektregulering.

Lavkarbofolk kritiserer ofte høykarbofolk for å tviholde på myter og gamle sannheter. Her går du i akkurat samme fellen...