|
Sv: Tilvenning av progressive briller?
herlighet Charlott! Du må ha vært særledes uheldig! Jeg begynte med progressive i vinter, og brukte akkurat 2 minutter på å bli vant dem. Ikke noe svimmelanfall, ikke kom trappa eller veggen flyvende i synet på meg. Bilkjøring (inkl rygging) gikk greit fra minutt nr 3.
Men jeg opplevde også at den ene brillen var uklar. Dette kom etter et par uker, og jeg måtte liksom sette på brillene skjeivt for å se godt når jeg skulle lese. Jeg var på butikken og snakket med dem, og sa som jeg jo opplevde det at for meg virket det som det ene glasset var feil siktet/skakt i lesedelen. De fant ikke noe feil, og jeg klaget videre og fikk beskjed om at det var 1 mnd tilvenning, så klaget jeg igjen, da var det tre mndr tilvenning. Jeg tok jo tegninga og da det var gått 6 mndr gikk jeg tilbake og sa at nok var nok, hvor mange ganger skulle tilvenningstiden utvides før de faktisk kunne høre på meg? Nye målinger som viste at alt var riktig, før ei på butikken kikket på innfatningen. Den var skjeiv og da den ble rettet så jeg som en hauk på begge øyne. Jeg vet også hvorfor innfatningen er skjeiv - det gjorde jeg selv en gang da jeg prøvde å justere putene over neseryggen.... Jeg takket meget pent for hjelpen og gikk min vei. Når jeg er innom butikken nå, takker jeg så pent for at de ordnet brillene mine. En smule flau ja....
|