Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-11, 13:18   #11
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Min eller max kcal på Ketolysekur?

Det er veldig dumt å bruke hele dagsrasjonen av karber på en gang til sukker, både fordi det nok vil gi deg en liten "spike" i blodsukkernivået, som igjen trigger fettlagring, og fordi det knapt blir mulig å spise grønnsaker som gir sporstoffer som vitaminer, mineraler, antioksidanter og fiber. Prøv å fordele kvoten jevnt. Å bare spise kjøtt og egg og smør og ost og en klatt med "sukker" er ikke særlig næringsriktig, om du skjønner.

Et par ganger i måneden er det sikkert helt greit å ha en skje vanlig syltetøy i CC'en. Men tenk hvor mye bedre det er å spise mange spiseskjeer med sukkerfritt syltetøy, flere ganger i uken, istedet! Eller en raus neve bringebær/blåbær/jordbær oppi, med sukrin/søtning eller fun light, og kanskje en skvett følte, du får så mye mer kos igjen for karbene... mye mer dessert, og du blir mett lenger.

Har du tenkt på f.eks at en hel diger bolle sjokolademousse med ekte fløte har like mange karber som den lille skjeen med syltetøy?

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat