Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-11, 09:57   #117
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Fibolina, her.

Jeg synes det er flott for dem som finner noe som funker, og jeg mener egentlig bare at lavkarbo funker godt uten trening og er dermed en "quick-fix" i forhold til vektnedgang uten trening. Jeg tror de fleste friske mennesker hadde gått ned i vekt med mer trening og mindre porsjoner mat, men det er tøft å legge om livet så voldsomt som det krever. Ikke feil med lavkarbo, og ikke feil med trening/lavkalori.

Et godt sammensatt lavkarbokosthold er gunstig for alle som trener og alle som ikke trener og har ikke noe med quick-fix å gjøre.

For mange som spiser høykarbo er det fullt mulig å gå ned i vekt (og holde den nede) kun ved å redusere porsjonsstørrelsene. Spesielt sunt er det antakelig ikke, og svært utilfredsstillende fordi man ikke spiser seg mett. God appetittregulering er en av de viktigste suksessfaktorene når man bruker lavkarbo for å redusere overvekt. Svært få mennesker orker å gå frivillig gjennom livet uten å jevnlig spise seg gode og mette. Hva du kan klare å oppdrive av viljestyrke gjennom et GR-kurs er én ting, en annen ting er hverdagen i årene etter kurset. Der har lavkarbokostholdet sin store praktiske fordel.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat