|
Sv: Har Drevon et poeng?
Om Drevon så skulle ha så mye som et poeng, så vil jeg heller ha 60 gode friske år, enn å bli tynt langt opp i nittiårene ved hjelp av medisiner ... Men som de over her så mener jeg nok heller ikke at det er her landet ligger.
Som et lignende eksempel: Min mormor som var tynn som en strek i sin ungdom og som kunne spise alt hun ville, fikk stoffskifteproblemer etter sin første fødsel, som videre førte til stor overvekt, diebetes, hun fikk en livstruende astmalidelse og en rekke andre helseplager, og døde til slutt i en alder av 64. 
Jeg vet jo at for min egen del, med stoffskifteproblemer og struma, astma og allergier (som jeg ikke har lenger), og så nære jeg var på å få diabetes så kunne jeg kanskje ha hatt et liknende forløp?!
Mamma var tynn til hun fikk meg i tredveårene, men det er først de siste ti årene at hun har hatt et synlig vektproblem, og hun har kanskje mer gener fra morfar, men takk og pris har hun lagt om til lavkarbo nå. Hun er nemlig i år like gammel som mormor var, og det har jeg tenkt mer på enn hva godt er. Men hun var aldri den storspiseren og kakespiseren som mormor, men hun har lagt på seg så utrolig mye rundt magen, og det skremmer meg ... Jeg håper hun holder seg frisk og lever i minst tjue år til, og jeg tror at hun legger et enda bedre grunnlag nå!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|