|
Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen
Hallo godtfolk!
Håper alt står bra til med dere alle! 
I kveld hadde jeg besøk av noen venninner, vi har strikkeklubb hver 3 uke.
Tenkte jeg måtte servere noe godt og enkelt.. Og valget falt på Ostekuler og Chicken nuggets. Med hjemmelaget "chilli saus"
Det ble snadder! Falt virkelig i smak hos alle, og alt ble spist opp 
Brukte disse oppskriftene:
2,5 dl revet ost
2 ts soyamel
1/4 ts salt
1/8 ts cayennepepper
2 eggehviter
1-2 dl blanding av knust baconcrisp/bacongull* og pofiber
Olje til fritering
Fremgangsmåte:
Bland sammen ost, mel, salt og cayennepepper i en bolle.
Stivpisk eggehvitene og vend dem inn i osteblandingen.
Lag små kuler av røra og rull dem i baconcrisp/pofiber-blandingen.
Varm opp oljen til 180 grader og fritèr kulene forsiktig i 1-2 minutter eller til de er gyldne (ikke alle på en gang).
La dem renne av på kjøkkenpapir.
*) Putt baconcrisp/bacongull i en prødpose og bruk en kjevle til å knuse det. Jeg brukte ca halvparten av hver av baconcrisp og pofiber.
kopiert fra denne siden http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...ostekuler.html. Jeg hadde ikke pofiber men det ble jammis likevel så kan ikke tro det betyr så mye 
Ingredienser til nuggets:
- Kyllingkjøttdeig
- Krydder (Jeg bruker Santa Maria Chicken and Steak)
- Baconcrisp eller bacongull (Sjekk innhold, skal være laget av svin. Finnes flere juksevarianter som er laget av mel)
Ingredienser til saus å dippe i, hvis du vil :
- Tomatpurè
- Chili (sambal oelek)
- Tabasco
Knus baconcrisp/bacongull til små smuler. Har du ikke mikser eller kjøkkenmaskin så går det fint å putte det i en pose og rulle over med vanlig bakekjevle til det er finknust nok.
Bland krydder i kyllingkjøttdeigen, som så formes til kuler og siden trykkes litt flate.
Dypp de flate kulene i knust baconcrisp. Legg de på stekeplate dekket med bakepapir.
Stek på 225 grader i ca 15-20 min, litt etter hvor tykke de er.
Sausen: Spe ut tomatpurè med vann til det blir passe tykt/tynt, som du ønsker det.
Smak til med chili og tabasco.
Denne sausen minner faktisk om BBQ-sausen du får på McDonalds.
Nyt måltidet!
kopiert herfra http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...icken-nuggets/
jeg fant ikke det krydderet som står i opsskriften så jeg kjøpte noe annet. ble kjempe godt!!  Dette kommer helt klart til å bli laget mer av som kos 

|